Strona archiwalna

 

 

 Zajęcia wokalno – instrumentalne

 dla  uczniów klas II i III

część III

W ramach rozwijania twórczej aktywności uczniów są również zajęcia polegające na interpretacji utworów muzycznych ruchem i gestem. Do tego celu służy szereg ćwiczeń, które maja na celu :

·    rozwijanie wrażliwości na dynamikę,

·    kształcenie poczucia rytmu,

·    uwrażliwienie na długość trwania dźwięku i wysokość,

·    uwrażliwienie na nastrój w muzyce.

Wszystkie ćwiczenia odpowiednio dobrane do charakteru melodii znajdują zastosowanie w interpretacji utworów muzycznych ruchem, gestem i mimiką. W zależności od wysłuchanego utworu, dzieci z pomocą nauczyciela wybierają odpowiednie ćwiczenia i interpretują tworząc „ scenki pantomimiczne".

 Wybór repertuaru słuchanych i omawianych utworów jest całkowicie dowolny.. Ja dobierałam utwory instrumentalne z zakresu muzyki klasycznej, filmowej i elektronicznej.

Na ogólny nastrój muzyki składa się wzajemny stosunek wszystkich omawianych dotychczas elementów, takich jak: dynamika, tempo, rytm.... Dlatego ćwiczenia ruchowe, których celem jest odtworzenie gestem nastroju muzyki, są po prostu swobodną interpretacją ruchową muzyki z wykorzystaniem odpowiednich ćwiczeń.

 

Realizacja utworu muzycznego pt. "Łabędź"  C. Saint-Saens

z.1_copy

zd.2_copy

zd3_copy_copy

Realizacja tematów tymicznych gestwm

Realizacja_gestem_tematw_rytmicznych_copy_copy_copy

E. Łacwik

 

 

 

 


Projekty: Unijne, rządowe, granty /do 2023 r./

To jest strona archiwalna

aktualne dane znajdziesz na www.sp3pabianice.pl