Strona archiwalna

 

 

Zajęcia wokalno – instrumentalne

 dla  uczniów klas II i III

        część II

            Wprowadzając instrumenty w proces kształcenia dzieci, należy stosować następujące elementy:

¨      stopniowanie trudności;

¨      stawianie zadań, które bez większego trudu mogą być wykonane;

¨      skłonić do spokoju i uwagi;

¨      posługiwanie się nazwami solmizacyjnymi i literowymi;

¨      opanowanie umiejętności odczytywania zapisu nutowego;

¨      opanowanie techniki gry na, dzwonkach i instrumentach perkusyjnych;

¨      przestrzegania zasady utrzymania należytego porządku.

Te umiejętności uczniów osiągane są poprzez szereg zabiegów i ćwiczeń:

¨ technika gry dzwonkach chromatycznych;

¨ technika gry na instrumentach perkusyjnych;

¨ nazwy solmizacyjne lub literowe nut;

¨ podstawowe wartości rytmiczne;

Realizację partyturek instrumentalnych należy rozpoczynać stopniowo, uwzględniając następujące etapy:

¨ akompaniament perkusyjny- kształci poczucie rytmu, wrażliwość na barwę,                                                                                  

¨ dzwonki chromatyczne- melodia powinna być oparta  o powtarzające się krótkie motywy,                         

¨ instrumenty sztabkowe- wymienne sztabki ułatwiają grę, mają ładną barwę czysty strój,                                                                 

Ważne jest, aby przy tworzeniu aranżacji utworów poszczególne linie melodyczne były oparte o niewielką ilość dźwięków i dostosowane do możliwości odtwórczych uczestników.

                          Zajęcia z uczniami klas III

Gramy_utwr_instrumentalny
Gramy

Zajęcia z uczniami klas II

c.d._utoru

Uczniowie klas II

Partyturka_instrumentalna_copy

Uczniowie klas II

 

 

E. Łacwik

 

 


Projekty: Unijne, rządowe, granty /do 2023 r./

To jest strona archiwalna

aktualne dane znajdziesz na www.sp3pabianice.pl