Uczniowie klasy IA wzięli udział w konkursie Reklam Społecznych "Tesco dla szkół". W tym roku odbywa się on pod hasłem "Przyszłość na talerzu" i składa się z dwóch etapów. W pierwszym etapie przewodnikiem był Julek - nastolatek "z przyszłości". To on prosił uczestników konkursu o pomoc w przekonaniu ludzi z przyszłości, że warto produkować jedzenie zamiast odżywiać się specjalnymi kapsułkami zastępującymi tradycyjne potrawy. Zadania jakie wykonali nasi pierwszoklasiści to:
1. "Od uprawy do potrawy"- dzieci dowiedziały się skąd pochodzą produkty spożywcze, jak się je produkuje oraz jakie potrawy można z nich przygotować. Musiały ułożyć drogę powstawania danego produktu, np. ryżu, herbaty, mleka, warzyw, oliwy, a następnie wykonać plakat przedstawiający potrawę z danym składnikiem.
2. "Etykiety"- dzieci poznały skład gotowych artykułów spożywczych na podstawie etykiet, które wcześniej zbierały. Uczyły się po co organizmowi węglowodany, białko czy tłuszcz i dlaczego należy zwracać uwagę na ich zawartość w produktach. Odszukiwały na etykietach niebezpieczne dla zdrowia substancje i dowiedziały się o związkach oznaczonych na opakowaniach literą E.
3. "Reklama" - tutaj dzieci miały do wyboru: wykonanie plakatu, filmu lub audycji radiowej. Klasa IA zdecydowała się właśnie na film. Podczas zajęć wypracowano scenariusz technikami twórczego myślenia, a wolny dzień w szkole spędzono na realizacji zadania. Film otrzymał tytuł "Testuj zdrowe". W nakręcaniu reklamy, jak i podczas wcześniejszych zadań udział wzięła cała klasa. Dzięki zaangażowaniu dzieci i rodziców udało się tego dokonać w zaledwie kilka godzin. To właśnie to zadanie zostało poddane głosowaniu internautów i ocenie jury.
Obecnie uczniowie realizują zadania z drugiego etapu konkursu. Tym razem przenieśli się do "laboratorium jedzenia". Mają już zrealizowane dwa zadania zespołowe, podczas których projektowali w programie graficznym i testowali pudełka na śniadanie oraz walczyli z "chlebowym potworem" (poprzez doświadczenia dzieci dowiedziały się dlaczego drożdże rosną, czy proces ich wzrastania można kontrolować i jaki gaz wydziela się podczas produkcji chleba). Przed nimi jeszcze trzy zadania zespołowe, wśród których jest m.in. festiwal kanapkowy. W tym etapie dzieci mogą w domach w ramach pracy domowej realizować zadania indywidualne, takie jak m.in.: segregacja śmieci, właściwe przechowywanie jedzenia, komponowanie zdrowego posiłku czy produkcja dżemu. Punkty zdobyte podczas realizacji zadań zespołowych i indywidualnych zostaną w kwietniu zamienione na kolejną nagrodę, którą można wybrać z listy nagród.
Warte zaznaczenia jest to, że klasa IA składa się wyłącznie z dzieci 6-letnich, które świetnie radzą sobie z zadaniami wyznaczonymi przez organizatorów konkursu. Pomysłodawcą i organizatorem wszystkich konkursowych działań uczniów jest wychowaczyni klasy IA, pani Agnieszka Herszel-Pościk.
Podziwiamy pomysłowość i zaangażowanie p. Agnieszki i jej uczniów. Serdecznie gratulujemy już zdobytych laurów w postaci nagrody specjalnej przyznanej przez jury konkursowe oraz trzymamy kciuki za wyniki kolejnego etapu.
Mali Odkrywcy w trakcie wykonywania niektórych zadań konkursowych.
Informacje i zdjęcia przekazała p. Agnieszka Herszel-Pościk.