W ramach realizacji programu mPotęga uczniowie klas czwartych doskonalili umiejętność wykonywania obliczeń działań wielodziałaniowych, pracując na lekcji z robotem Ozobot.
Do nauki wykorzystano grę polegającą na programowaniu trasy przejazdu Ozobota po planszy, kierując się zasadą jak największej ilości przejechanych pól, na ktorych były zakodowane zadania do wykonania. Przejeżdzający Ozobot obok danego pola na planszy umożliwiał graczowi wybranie kartki z trudniejszą lub latwiejszą wersją zadania dotyczącego kolejności działań. Po skonczeniu przejazdu, każdy zespół musiał wykonać obliczenia przyporządkowane do zebranych kartek i dopiero wtedy nastepowało zliczenie uzyskanych punktów oraz ustalenie zwycięzców.
Praca nie była prosta. Łączenie kodowania z planowaniem, przewidywaniem najlepszej opcji trasy przejazdu, a następnie obliczenie przykładów matematycznych działań okazywało się czynnością dość pracochłonną. W związku z tym matematyczne rozgrywki z kodowaniem wykonywaliśmy na dwóch lekcjach.
Nowatorstwo zajęć polegało na połączeniu treści matematycznych – kolejność wykonywania działań – z grą zawierającej elementy programowania trasy Ozobota.
Uczniowie zostali podzieleni na zespoły 4-osobowe. W zespole były dwie drużyny. Każda drużyna otrzymała planszę z trasą Ozobota, posiadającą puste miejsce na uzupełnienie wybranym przez ucznia kodem. Ozobot miał tak przejechać po planszy i wrócić na pozycję startową, by po drodze przejechać obok największej możliwej ilości pól. Na tych polach leżały kartki z numerami zadań do wykonania: łatwiejszymi – kolor zielony (1 punkt) i trudniejszymi – kolor czerwony (2 punkty). Uczestnik gry decydował, którą kartkę wybrać, gdy Ozobot obok niej przejeżdżał. Po zakończeniu przejazdu, należało rozwiązać wszystkie zadania, których numery znajdowały się na zebranych kartkach. Po poprawnym rozwiązaniu zadań, następowało podsumowanie punktów i ogłoszenie zwycięzców rozgrywek.
Zapał uczniów do wykonywania pracy wynagradzał wszelkie trudy przygotowań :)