Eventy Code Week 2016

Klasa 1b

Klasa 1c

Klasa IIa

Klasa 2i

Klasy 5 - 6


Dobiegł końca Code Week 2016 – Europejski Tydzień Kodowania w Szkole Podstawowej nr 3 w Pabianicach

Tak oto wygląda mapa organizatorów CodeWeek. Kolorami oznaczono miejsca, gdzie zarejestrowano różne wydarzenia przeprowadzane w związku z Tygodniem Kodowania.

mapa swiat

 

Na drugiej mapie widzimy okolice naszego miasta. Ta piękna spirala z 28 pineskami, to oczywiście SP3.

kodowanie mapa

Niemal wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Pabianicach wzięli udział w jakiejś akcji związanej z programowaniem.

Na stronie organizatorów www.codeweek.eu odnotowano 28 wydarzeń w SP3 Pabianice.

W klasach młodszych zarejestrowano następujące wydarzenia :

Pierwsze Kodziaki (kodowanie na dywanie) – zajęcia w Ic prowadziła p. Ewa Kaszowska.

Kodowanie z klasą II i – pani Aleksandra Kociołek ze swymi uczniami udowodniła, że kodowanie nie jest trudne

Kodują pierwszaki z Ib (początki kodowania- kodowanie na dywanie) – zajęcia przeprowadziła p. Anna Starzyńska-Kloze

Kodowanie od kuchni – pierwsze spotkanie z programowaniem. Na początek w wersji offline z użyciem maty do kodowania. Tematem przewodnim było zaplecze restauracji i szalony szef kuchni kodujący swoje receptury. Zajęcia dla klasy IIa zorganizowała i przeprowadziła p. Agnieszka Herszel-Pościk.

Studio kodowania – pierwsze kodowanie w programie komputerowym jest fajne i wcale nie jest trudne! W prawdziwe studio kodowania zamieniła się nasza pracownia komputerowa. Zmierzyliśmy się z pierwszymi klockami i krokodylkami. Zajęcia przeprowadziła z klasą IIa p. Agnieszka Herszel-Pościk

„Ode To Code” robo dance – podczas przerwy pokazano, że kodowanie może być świetną zabawą. Nasz robo dance rozgrzał szkolny korytarz. Akcję poprowadziła ze swymi uczniami p. Agnieszka Herszel-Pościk.

W klasach starszych promowaniem programowania zajęły się panie Anna Bujacz i Renata Nowak.

Przeprowadziły one łącznie 20 dłuższych i krótszych imprez związanych z nauką kodowania.

Kodujemy spacer po mieście – uczniowie wykorzystują plan miasta, kodują wybraną drogę jaką mają przejść. Na koniec przeliczają ile kilometrów przeszli. Klasa VI b – 31 uczniów i p. Anna Bujacz jako czuwająca nad przebiegiem prac programistycznych..

Programujemy ze Scratchem – lekcja zajęć komputerowych. Wprowadzenie do Scratcha. Dzieci poznawały podstawy Scratcha i robiły swoje pierwsze projekty. W zajęciach przeprowadzonych przez p. Annę Bujacz uczestniczyła klasa VI b.

Rysowanie z Kodem Przeciągnij-Upuść z KhanAcademy – uczniowie, korzystając z platformy e-learningowej KhanAcademy, wykonywali metodą przeciągnij-upuść w JavaScript różne rysunki, wypełniali je kolorem, a także tworzyli własne projekty. Zajęcia w grupie chłopców z klasy VIa przeprowadziła p. Anna Bujacz

Programujemy ze Scratchem – uczniowie zaprogramowali swą pierwszą grę w programie Scratch: „Zły i dobry duszek”. W zajęciach pozalekcyjnych uczestniczyli chętni uczniowie z klas VI. Programowania uczyła p. Renata Nowak.
Oto jeden z projektów powstałych na zajęciach – dla zaawansowanych graczy 🙂
 

Tutaj poradzą sobie również mniej wytrawni komputerowi gracze 🙂

Rysowanie z Kodem Przeciągnij-Upuść z KhanAcademy – uczniowie, korzystając z platformy e-learningowej Khan Academy, wykonywali w JavaScript różne rysunki, wypełniali je kolorem, a także tworzyli własne projekty o intrygujących nazwach: „Super bałwan”, „Autoportret”, „Dzikie zwierzę”. Uczniowie pracowali na zajęciach komputerowych oraz w domach. Łącznie w zajęciach w ciągu tygodnia wzięło udział 9 grup – 107 uczniów z klas szóstych. Czas pracy każdego ucznia to ok. 3 godziny. Zajęcia prowadziła p. Renata Nowak. Wydrukowane projekty ozdobiły naszą ścienną gazetkę, ale można je obejrzeć również w galerii.

 

Programujemy z bohaterami gry Minecraft – uczniowie z klas piątych oraz z klasy IVa poznali programowanie z bohaterami gry Minecraft. Praca przebiegała na platformie e-learningowej code.org. Zajęcia prowadziła p. Renata Nowak, a wzięło w nich udział 6 grup uczniów, łącznie 88 osób.

Zakoduj Twojego pierwszego robota – W środę 19 października uczniowie klasy Ve uczestniczyli w webinarze Instytutu Badawczego Nask „Zaprogramuj swojego pierwszego robota”. Robotów nie posiadamy, ale zainteresowanie uczniów było duże, szczególnie wtedy, gdy prowadzący spotkanie podał informację o możliwości sterowania robotem za pomocą kodu napisanego w programie Scratch. Zajęcia zorganizowała p. Renata Nowak.

Podsumowując wielką akcję promowania programowania możemy stwierdzić jednoznacznie, że nauka kodowania jest dla uczniów wspaniałą przygodą, lekcją pełną emocji, radości, śmiechu, czyli dobrej zabawy. Nie często nauczyciel ma okazję słyszeć zachwyt uczniów i ich prośby o zadanie pracy domowej. Nasza szkolna przygoda z programowaniem rozpoczęła się w Europejskim Tygodniu Kodowania i na pewno nie zakończy się po tygodniu.

Programowania uczymy w czasie lekcji zajęć komputerowych oraz w środy i czwartki na zajęciach dodatkowych dla uczniów klas piątych i szóstych.

Zapraszam do zaglądania do naszego studia z projektami wykonywanymi na zajęciach dodatkowych.

projektowe_studio